Vårsamlingen til Virke eHandel

Under årets Vårsamling for Virke eHandel ble jeg invitert for å snakke om hva vi tror kommer til å bli vesentlig for handelen fremover.

Jeg har latt meg inspirere av det jeg så og opplevde i New York i januar under NRFs The Big Show. Dette skal være en av de største retail konferansene i verden, og med sine over 35.000 deltagere og over 600 utstillere er det nok i alle fall ikke så langt unna.

Det viktigste stikkordet fra konferansen (også understøttet av bla. forrester.com) er digitalisering. Digitalisering av butikker og organisasjoner, sammen smeltingen av det digitale og den fysiske verden er i full gang og vi kan ikke stå utenfor. En av forqdragsholderene under NRF sa “i valget mellom å være on eller off-line, er det beste å velge begge deler”. Selv Amazon har jo nå annonsert at de skal åpne mer enn 300 fysiske butikker. Utfordringen man som næringsdrivende har, er at kundene våre vil alltid sammenligne oss med den beste kundeopplevelsen de har hatt ett annet sted, uavhengig av hvor og med hvem det var.

Mine slides fra mitt innlegg finner du her. Ta bare kontakt hvis du lurer på noe.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.